Dezbatere în Parlamentul European privind situaţia din România

Citeşte mai departe...Parlamentul European organizează joi, 2 februarie 2017, începând cu ora 10:00 (ora României) o dezbatere pe tema justiţiei şi statului de drept în România.

Dezbaterea are loc în cadrul sesiunii plenare a Parlamentului European de la Bruxelles din 1-2 februarie 2017. Agenda completă a sesiunii este disponibilă aici şi va fi actualizată în curând cu dezbaterea despre România.

Informaţii tehnice

Toate reuniunile Parlamentului European pot fi urmărite live pe EP TV sau EbS. Site-ul EbS conţine şi codurile embed pentru retransmisie pe web. Detaliile tehnice privind recepţia prin satelit pentru EbS sunt disponibile aici.

Serviciul Audiovizual al Parlamentului European pune gratuit la dispoziția mass-media fişiere video (circa 10 minute, broadcast quality), audio şi foto care ilustrează activitățile şi reuniunile Parlamentului European. Acestea sunt disponibile pentru descărcare la câteva minute de la înregistrarea lor.

Deputații din Parlamentul European cer măsuri serioase împotriva fraudei fiscale, în cadrul dezbaterii legate de “Panama Papers”

Citeşte mai departe...
Deputații din Parlamentul European au îndemnat Comisia și statele membre să-și întețească demersurile în lupta împotriva evaziunii fiscale și spălării banilor. Declarațiile au fost făcute marți după-amiaza, ca urmare a dezbaterii legate de “Panama Papers”, documentele ce au dezvăluit informații despre 200.000 de companii offshore și deținătorii secreţi ai acestora.

Grupul PPE cere reprezentaților Mossack Fonseca - compania de unde au fost scurse informațiile - și reprezentaților guvernului din Panama să apară în fața Comisiei Speciale TAXE II a Parlamentului European.

Apel pentru acțiuni împotriva paradisurilor fiscale

Alte grupuri parlamentare din PE au cerut înființarea unei liste negre pan-europene a paradisurile fiscale și măsuri de penalizare a entităților ce se folosesc de acestea. De asemenea, grupurile au îndemnat statele membre să accepte propunerile legate de transparență fiscală, atenționând împotriva diluării conținutului acestora.

Grupul ECR a criticat politicienii statelor membre "care au știut cu toţii despre acest tip de evaziune fiscală pentru o lungă perioadă de timp, dar nu au făcut nimic în legătură cu aceasta".

La link-urile de mai jos puteți accesa înregistrările declarațiilor următorilor vorbitori:

Cuvânt de deschidere, Jeanine HENNIS-PLASSCHAERT, Președinţia olandeză a Consiliului, Olanda
Cuvânt de deschidere, Pierre MOSCOVICI, Comisarul pentru Afaceri Economice (1)
Cuvânt de deschidere, Pierre MOSCOVICI, Comisarul pentru Afaceri Economice (2)
Declarație, Pablo ZALBA BIDEGAIN (PPE, ES)
Declarație, Giovanni PITTELLA (S&D, IT)
Declarație, Bernd LUCKE (ECR, DE)
Declarație, Sylvie Goulard (ALDE, FR)
Declarație, Fabio de Masi (GUE/NGL, DE)
Declarație, Philippe LAMBERTS (Verzi/EFA, BE)
Declarație, Steven WOLFE (EFDD, UK)
Declarație, Bernard MONOT (ENF, FR)

Comisarul Moscovici: "Un semnal de alarmă"

Pierre Moscovici, Comisarul pentru Afaceri Economice și-a exprimat speranța că dezvăluirile din scandalul “Panama Papers” vor reprezenta un semnal de alarmă ce poate aduce schimbări pozitive. Comisarul a cerut statelor membre să-și arate angajamentul în lupta împotriva evaziunii fiscale, fraudei fiscale și practicilor fiscale agresive și să acționeze în lupta pentru prevenirea spălării banilor. De asemenea, a subliniat nevoia de a cunoaște beneficiarii efectivi ai companiilor, o dispoziție ce a fost inclusă, la presiunea PE, în Directiva împotriva spălării banilor. De asemenea, comisarul a cerut statelor membre să susțină inițiativele legate de transparența fiscală, deoarece acestea au nevoie de o susținere unanimă.

Președinția Olandeză: "îmbunătățiri pentru Directiva împotriva spălării banilor”

Reprezentând Consiliul, ministrul olandez al Apărării Naționale, Jeanine Hennis-Plasschaert, a declarat că Președinția Olandeză dorește urgentarea demersurilor Consiliului legate de transparența fiscală și accelerarea transpoziției Directivei împotriva spălării banilor în legile naționale.

Hennis-Plasschaert a declarat că Directiva împotriva spălării banilor are nevoie de îmbunătățiri ce pot fi incluse în cadrul revizuirii acesteia din iunie. Amendamentele trebuie să asigure accesul autorităților la informații legate de conturile bancare și mediul valutelor virtuale. În încheiere, ministrul și-a exprimat interesul de a consulta lista Comisiei legată de jurisdicțiile fiscale necooperante, ce trebuie să fie finalizată înainte de luna mai.

Informaţii suplimentare

Storify
https://storify.com/europarl_en/european-parliament-discusses-panama-papers

“Panama Papers” – Anihilarea paradisurilor fiscale - Material Europarl TV
http://europarltv.europa.eu/ro/player.aspx? pid=dde03ca2-b58d-4188-a404-a5e200b56f52

EPRS - Noi abordări ale UE de a lupta împotriva spălării banilor 
http://www.europarl.europa.eu/thinktank/ro/document. html?reference=EPRS_ATA(2015)556991

Materiale audiovizuale descărcabile
http://audiovisual.europarl.europa.eu/Page.aspx?id=2783
 

PE// Calitatea aerului: deputatii aproba noi limite nationale pentru poluanti

Citeşte mai departe...Propunerea Comisiei Europene privind limite nationale mai ambitioase pentru emisiile a sase poluanti principali, inclusiv NOx, particule fine si dioxid de sulf a fost aprobata miercuri de Parlament. Poluarea aerului cauzeaza aproximativ 400 000 de decese premature in UE, anual, iar aceasta noua legislatie ar putea duce la economii de pana la 40 miliarde de euro din costurile cu poluarea, pana in 2030.

"Poluarea aerului duce la costuri enorme umane si economice si afecteaza mediul natural, prin eutrofizie si depunere de acizi. Si nici nu se opreste la granitele statelor membre UE", a spus raportorul Julie Girling (ECR, UK).

"Aceasta legislatie va ajuta la toate nivelele de guvernare in statele membre, inclusiv autoritatile regionale si subregionale care s-au angajat atat de puternic in proces. Exista o reala cerere de la baza spre varf pentru actiune", a mai spus ea.

"Raportul meu cere Comisiei si sa se asigure ca procedura pentru emisii in conditii reale de condus (RDE) este aprobata cat se poate de repede. Toti suntem de acord ca o solutie trebuie gasita rapid pentru NOx. Oamenii cer actiune in acest domeniu ca urmare a recentelor dezvaluiri din industria auto", a conchis ea.

Limite mai ambitioase

Deputatii au stabilit limite pentru dioxidul de sulf (SO2), oxizii de nitrogen (NOx), particulele organice volatile fara metan (NMVOC), metan (CH4), amoniac (NH3) si particule fine (PM, mai putin de 2,5 micrometri) sa fie atinse pana in 2020 si 2030, conform propunerii Comisiei.

Deputatii vor ca viitoarea directiva privind limitele nationale de emisii (NEC) sa contribuie la reducerea emisiilor de mercur (HG) in UE, dar ar trebui efectuata o analiza de impact inainte sa fie stabilite angajamentele nationale privind reducerile nationale de emisii.

Emisiile auto

Comisia si statele membre trebuie sa cada de acord imediat asupra propunerii aflate in dezbatere privind noul regulament pentru emisiile in conditii reale de condus (RDE), pentru a se asigura ca toate politicile privind poluarea aerului din UE corespund obiectivului, mai spun deputatii.

Emisiile rezultate din transportul maritim international

Deputatii au votat si pentru a inlatura o propunere a Comisiei privind flexibilitatea care ar permite statelor membre sa compenseze reducerile de emisii de oxizi de nitrogen, dioxizi de sulf si particule fine din transportul maritim international.

In schimb, Comisia ar trebui sa aiba in vedere masuri de a reduce emisiile din transportul maritim international, mai ales in apele teritoriale ale statelor membre si in zonele economice exclusive si, daca ar fi potrivit, sa faca o propunere legislativa in acest scop, mai spun deputatii.

Ce urmeaza

Deputatii vor incepe acum negocierile cu Consiliul de Ministri in scopul de a ajunge la un acord in prima lectura.

De retinut

In 2010, poluarea aerului a dus la peste 400 000 de decese premature in UE, iar peste 62% din teritoriul UE a fost expus la eutrofizare, inclusiv 71% din ecosistemele Natura2000. Costurile externe cauzate de poluare sunt estimate la 330-940 miliarde euro pe an, inclusiv pagube economice directe de 15 miliarde de euro din zilele de lucru pierdute, 4 miliarde de euro din costurile de sanatate, 3 miliarde de euro din pierderi de profit din recolte si 1 miliard euro pagube asupra cladirilor (datele Comisiei Europene).

Nerespectarea standardelor actuale de calitate a aerului si noile obligatii internationale ale UE conform Protocolului de la Goeteburg impiedica o mai buna protectie a cetatenilor UE si a mediului. Domeniile care nu respecta standardele PM10 si NO2 reprezinta 32% si, respectiv, 24% din teritoriul UE, 40 milioane de cetateni fiind in continuare expusi la nivele de PM10 peste valorile limita din UE.

 

 

PE va dezbate scandalul "PanamaPapers"

Citeşte mai departe...Marți după-amiază, în urma dezvăluirilor ”PanamaPapers” privind peste 200 000 de companii offshore și proprietarii lor secreți, inclusiv mai mulți politicieni și mai multe celebrități, Parlamentul va dezbate cu Comisia și Consiliul întrebarea cheie: sunt eficiente măsurile actuale din UE privind evaziunea fiscală și spălarea de bani? PanamaPapers au fost dezvăluite de Consorțiul Internațional pentru Jurnalism de Investigație, aceeași organizație care s-a aflat și în spatele scandalului privind taxele pe profit ”LuxLeaks” din 2014. În urma acelui scandal, Parlamentul a creat o comisie specială privind deciziile fiscale, care a prezentat o listă lungă de recomandări legale pentru politici fiscale corecte și transparente în UE. Parlamentul a impus cu succes înregistrarea beneficiarului Datorită Parlamentului, înregistrarea obligatorie a beneficiarilor companiilor a devenit parte a directivei privind combaterea spălării de bani, adoptată în mai 2015 (termenul de transpunere fiind 26 iunie 2017). Acest tip de informație nu trebuie să devină publică, dar trebuie comunicată autorităților competente (fiscale etc) și ”persoanelor cu un interes legitim”. Background privind Panama Papers Panama Papers sunt un set de 11,5 milioane de documente confidențiale care oferă informații detaliate despre peste 214 000 de companii offshore înregistrate de compania panameză Mossack Fonseca, inclusiv identitatea acționarilor și directorilor companiilor. Documentele arată cum persoane bogate, inclusiv oficiali în serviciul public, își ascund banii de public. Dezbatere: marți, 12 aprilie Procedură: Declarațiile Consiliului și ale Comisiei

PE/ Dezbaterea privind migrația: adevărata confruntare

Citeşte mai departe...Adevărata confruntare revelată de provocările actuale ale migrației este între cei care sunt ”pro” și vor să utilizeze UE pentru a soluționa aceste provocări și cei care sunt ”anti” și vor să utilizeze aceste provocări pentru a dizolva UE, au spus mulți deputați în dezbaterea de marți. Cei mai mulți au deplâns lentoarea statelor membre în a realiza promisiunile făcute de a plăti pentru mai mult ajutor pentru refugiați și pentru mai multe resurse de procesare a cererilor la granițele UE. 

Aceeași gaură financiară de 2,3 miliarde de euro se înregistrează ca și acum două luni, a spus Președintele Comisiei Europene Jean-Claude Juncker.

În deschiderea dezbaterii, Președintele PE Martin Schulz a salutat planul cu 17 puncte agreat la reuniunea de la 15 octombrie, exprimând, totodată, îngrijorarea că promisiunile nu vor fi respectate: ”dacă guvernele consideră egoismul național mai important decât soluțiile comune, va fi în detrimentul atât al refugiaților cât și al coeziunii europene”, a spus el. Același lucru a fost subliniat și de președintele Consiliului Donald Tusk, care a avertizat despre potențialul crizei refugiaților de a ”crea schimbări politice tectonice” în UE.

Președintele Comisiei Juncker a mulțumit Parlamentului pentru sprijinul său în a aproba cu rapiditate legislația în criza actuală și a promis flexibilitate a pactului de stabilitate bugetară pentru statele membre care fac eforturi extraordinare de a ajuta refugiații. A cerut liderilor europeni să nu mai arate cu degetul și să respecte promisiunile: ”statele membre se mișcă încet într-un moment când ar trebui să alerge”, a spus el, enumerând diferențele existente între promisiuni și fapte. Înainte de întâlnirea cu liderii africani de la reuniunea de la Valletta, UE trebuie să arate că își ține promisiunile. Planul de acțiune agreat cu Turcia, care găzduiește 25 milioane de refugiați, trebuie să intre în vigoare imediat.

Manfred Weber (PPE, DE), Gianni Pittella (S&D, IT) și Guy Verhofstadt (ALDE, BE) au salutat măsurile propuse de Comisie și dorința acesteia de acțiune rapidă. Au cerut statelor membre să își țină promisiunile. ”Egoismele naționale duc la eșec”, a spus Weber, cerând democraților să lucreze și mai mult împreună”, ceea ce a fost susținut și de Pittella, care a menționat o varietate de ”mișcări anti care împing spre dezintegrare”.

Rebecca Harms (Verzi, DE) a spus că nu este corect să ”încheiem un pact cu Erdogan”, în timp ce Verhofstadt și Pittella au insistat că planul de acțiune nu este un ”cec în alb” pentru Turcia, dar că UE are nevoie de mai mult ajutor pentru a primi refugiați în condiții bune în regiune, inclusiv educație pentru copii. Liderul politicii externe a UE, Federica Mogherini ar trebui să primească un mandat din partea Consiliului să stea la masa discuțiilor cu Rusia, Iran, SUA și cu alții, să găsească o soluție pentru a opri războiul din Siria, a spus Verhofstadt.

Syed Kamall (ECR, UK) a atras atenția că această criză ar putea deveni geopolitică și a cerut partenerilor globali să se implice și mai mult. El a insistat asupra faptului că UE trebuie să fie ”corectă și fermă” cu migranții și să salveze vieți mai curând decât să îi încurajeze să își riște viețile.

Pablo Iglesias (GUE/NGL, ES) a condamnat ”lacrimile de crocodil” din dezbaterea politică în timp ce umilirea și sărăcia refugiaților continuă. Nigel Farage (EFDD, UK) a spus că UE a fost copleșită de criza refugiaților și a acuzat UE că a încălcat drepturile democratice, iar Marcel de Graaff (ENF, NL) a spus că UE trebuie să oprească invazia și să își închidă complet granițele externe.

Urmăriți înregistrarea dezbaterii via EP Live și EbS+

Parlamentul European// Fără semnul egal între refugiați și teroriști - întăriți securitatea mai bine, cer deputații

Citeşte mai departe...Discursul politic plin de emfază care pune semnul egal între refugiați și teroriști nu face decât să stimuleze ura și deziluzia care îi inspiră pe cei care se alătură grupurilor teroriste, au spus deputații în dezbaterea de miercuri. În loc să permită libertăților și toleranței europene să se erodeze, statele UE mai bine s-ar strădui să întărească securitatea, crescând cooperarea în domeniul schimbului de date și intelligence și investind în capacitățile și tehnologia necesare pentru a lupta împotriva terorismului, au spus deputații.

Președintele Parlamentului European Martin Schulz a început sesiunea condamnând atacurile teroriste din Tunisia de marți. ”În cursul a două săptămâni, teroriștii au atacat în Beirut, Paris, Damasc și Tunis, și de fiecare dată a fost durere. Suntem toți îngrijorați, dar vom continua să luptăm (...) împreună cu aliații noștri”, a mai spus Schulz.

”Cooperarea europeană trebuie să se întărească și să evolueze”, a spus Nicolas Schmit în numele președinției Consiliului. Referitor la concluziile Consiliului UE pentru justiție și afaceri interne din 20 noiembrie, Schmit i-a asigurat pe deputați că ”principiul director va fi Carta Europeană a Drepturilor Fundamentale”, atunci când vor fi luate măsuri anti-teroriste.

”Trebuie să fim alături de Republica Franceză (...) Republica Franceză este și republica noastră”, a spus Președintele Comisiei Jean-Claude Juncker. ”Nu cred că trebuie să punem semnul egal între refugiați, azilanți și migranți pe de-o parte și teroriști pe de alta (...)Cei care au făcut aceste atacuri în Paris sunt aceiași cu cei care îi forțează pe nefericiții și nenorocoșii acestei planete să fugă”, a mai spus el.

”Gândurile noastre trebuie să meargă întâi către victime și familiile lor”, nu către teroriști, a spus liderul grupului PPE Manfred Weber (DE), subliniind că este ”inadmisibil” să se spună că refugiații care vin în Europa sunt teroriști - de fapt, ei sunt ”victime ale terorismului”. ”Avem nevoie de PNR, să progresăm în ceea ce privește Europolul, directiva privind protecția datelor, limitarea finanțărilor pentru terorism și legislația privind stocarea datelor”, a mai spus el, subliniind nevoia de acțiune, nu numai de cuvinte.

Liderul S&D Gianni Pittella (IT) a promis că ”Europa nu va permită să fie schimbată de terorism”. ”Acesta nu trebuie să fie 11 septembrie al Europei”, a avertizat el, subliniind că Europa trebuie să fie unită, să preia inițiativa și să investească în servicii de intelligence ”deștepte”. ”Vom lucra pentru a ajunge la un acord privind propunerea PNR până la sfârșitul anului”, a asigurat el.

”Solidaritatea noastră trebuie să fie cu poporul Franței, Tunisiei și cu toate celelalte victime ale Daesh”, a spus liderul ECR Syed Kamall (UK). ”Trebuie să fim împreună și să le arătăm (teroriștilor) că nu vor învinge”, a mai spus el adăugând că ”dacă de fiecare dată când ne atacă noi ne erodăm libertățile, nu vor mai exista libertăți pe care să le apărăm”.

”Teroriștii nu cunosc granițe, dar poliția și serviciile noastre de intelligence încă da”, a spus liderul ALDE Guy Verhofstadt (BE). ”Dacă trebuie să alegem între suveranitate și securitate, aș alege securitatea”, a mai spus el. Privind propunerea PNR, el a spus ”Avem nevoie de un anumit tip de schimb obligatoriu de informații (...) un front comun pentru a învinge Daesh (...) și o agenție europeană de intelligence”.

”Să nu repetăm greșeala de la 9/11: teroare împotriva terorismului (...) nu a distrus rădăcinile terorismului, în Afganistan sau în altă parte”, a spus Gabriele Zimmer (GUE/NGL, DE). Pentru Verzi/ALE, Philippe Lamberts (BE) a susținut că societățile noastre nu au nevoie de supraveghere generalizată, ci de un mai bun schimb de informații între serviciile naționale.

Paul Nuttall (UK), în numele grupului EFDD a susținut "suprimarea Wahhabism-ului saudit" și abolirea libertății de mișcare în spațiul Schengen. Liderul grupului ENF Marine Le Pen (FR) a învinovățit ”austeritatea impusă” pentru tăierile bugetelor pentru armată și poliție în Franța.

 

Legături externe
 
Storify
 
Înregistrarea dezbaterii (24.10.2015)
 
Materiale audio-video
 
Concluziile Consiliului UE și ale reuniunii statelor membre în cadrul Consiliului antiterorism (20.11.2015)
 
Notă de background EU PNR
 
Analiză PE - Global terrorism: Trends in 2014/2015
 
Analiză PE 'Foreign fighters' Member States' responses and EU action in an international context
 
Analiză PE: Counter-terrorism funding in the EU budget
 
Analiză PE: The proposed EU passenger name records (PNR) directive: Revived in the new security context
 
Analiză PE: Towards a new European Agenda on Security

Taxele de roaming și accesul inegal la internet – la final

Citeşte mai departe...Parlamentul European a adoptat marți noul pachet telecom care conține interzicerea taxelor suplimentare pentru ”roaming” la utilizarea telefoanelor mobile în alte state din UE, începând cu iunie 2017, precum și reguli clare privind dreptul la acces internet.

"Abolirea taxelor de roaming a fost așteptată de multă vreme de toată lumea: oameni obișnuiți, start-up-uri, IMM-uri și multe alte tipuri de organizații”, a spus raportorul, Pilar del Castillo (PPE, ES), în dezbaterea dinaintea votului. “Datorită acestui acord, Europa va deveni singura regiune din lume care va garanta legal internetul deschis și neutru. Principiul neutralității internetului se va aplica direct în cele 28 de state membre. Și va asigura faptul că nu vom avea internet cu două viteze”a adăugat ea.

Prin respingerea amendamentelor la poziția Consiliului în prima lectură, deputații au adoptat noua legislație.

Taxele de roaming pentru a suna, trimite mesaje text și a utiliza internet mobil în altă țară din UE vor fi interzise începând cu 15 iunie 2017.

Începând cu 30 aprilie 2016, taxele de roaming (adăugate la prețul plătit acasă) nu trebuie să depășească:

• €0,05 pe minut pentru apelurile vocale

• €0,02 pentru mesajele text (SMS), sau

• €0,05 pe megabyte la utilizarea internetului mobil.

Recuperarea costurilor și prevenirea abuzurilor

Dacă operatorii pot să dovedească faptul că nu pot recupera costurile și că acest lucru afectează prețurile interne, autoritățile naționale de reglementare îi pot autoriza să impună taxe suplimentare minime în circumstanțe excepționale, pentru a acoperi aceste costuri. Deputații au obținut garanții că aceste autorități naționale vor avea instrumente pentru a amenda sau a respinge aceste taxe suplimentare.

Pentru a proteja industria de abuzuri cum ar fi ”roamingul permanent”, operatorii pot în anumite condiții să fie autorizați să aplice o taxă modică, mai mică decât limitele actuale, conform unei politici de ”uz corect”. Detaliile vor fi definite de Comisie împreună cu regulatorii din telecom.

Acces deschis la internet

Noua lege va obliga companiile care oferă acces la internet să trateze tot traficul în mod egal, fără să blocheze sau să încetinească livrarea conținutului, a aplicațiilor sau a serviciilor transmise de anumiți emițători sau recipienți, (art.3.3) dacă acest lucru nu este cerut de sentințe judecătorești sau de legi sau dacă aceste decizii nu sunt luate pentru a preveni aglomerarea rețelei sau pentru a combate atacurile cibernetice. Dacă sunt necesare astfel de măsuri de management al traficului, ele vor trebui să fie ”transparente, nediscriminatorii și proporționale”, și să nu dureze mai mult decât este necesar.

Un operator va putea, totuși, să ofere servicii specializate (cum ar fi calitatea crescută a internetului necesară pentru unele servicii), dar doar cu condiția că acest lucru nu va avea un impact asupra calității generale a internetului.

Viteza: compensații pentru falsele promisiuni

Deputații s-au asigurat că furnizorii de internet vor fi obligați să ofere utilizatorilor care semnează contracte de internet fix sau mobil explicații clare privind vitezele de descărcare și încărcare (comparativ cu vitezele anunțate) la care se pot aștepta în realitate. (art. 4:1d) Orice diferență semnificativă va activa dreptul de terminare a contractului sau de a primi compensații. Autoritățile naționale de reglementare vor fi responsabile cu verificarea acestor situații pentru a vedea dacă diferența reprezintă o încălcare a contractului sau nu (Art. 4.4.).

Parlamentul European cere reforma impozitului pe profit

Parlamentul își prezintă ideile despre cum ar putea fi create impozite pe profit mai corecte în Europa, într-o rezoluție votată miercuri. Deputații cer statelor membre UE să cadă de acord asupra unor rapoarte obligatorii pentru fiecare țară în parte în care companiile multinaționale să prezinte profiturile și taxele, precum și asupra unei baze comune consolidate pentru impozitul pe profit, unor definiții comune pentru termenii impozitării și transparenței și responsabilității privind reglementările lor naționale de impozitare pentru companii - până acum secrete.

Rezoluția redactată de Elisa Ferreira (S&D, PT) și Michael Theurer (ALDE, DE) a fost aprobată cu 508 voturi pentru la 108 împotrivă și 85 de abțineri.

Deputații cred că firmele multinaționale ar trebui să plătească taxe acolo unde fac profit. Ei cred că actuala competiție privind impozitul pe profit - ce duce la planificare agresivă a taxelor și evaziune, fără un cadru agreat - este dăunătoare. Pe lângă pierderile de venituri publice, ei consideră că este incorect ca marile companii să nu plătească aproape nimic pe profiturile lor, în timp ce cetățenii și întreprinderile mici și mijlocii trebuie să plătească impozite întregi.

Raportare pe fiecare țară, bază consolidată comună pentru impozitul pe profit

Citeşte mai departe...Parlamentul recomandă introducerea unor rapoarte obligatorii pentru fiecare țară în care firmele multinaționale să prezinte datele financiare, inclusiv profiturile, taxele plătite și subvențiile primite. De asemenea, Parlamentul cere introducerea unor definiții clare privind ”substanța economică” și alți factori care determină facturile pentru impozitul pe profit.

Un acord comun mai este necesar și pentru ce este permis în termeni de prevederi de impozitare și ”acorduri de transfer al prețurilor” avansate (cum sunt valorizate tranzacțiile în interiorul aceluiași stat). Cea mai bună metodă pentru a realiza acest lucru este eliminarea regimurilor preferențiale și dezechilibrelor dintre sistemele naționale de impozitare. Cele mai multe elemente care duc la eroziunea bazei de impozitare la nivel european ar putea fi eliminate prin introducerea unei baze comune consolidate la nivel european pentru impozitul pe profit, care ar trebui introdusă cât mai repede, adaugă deputații.

Transparența

Deputații cer statelor membre UE să comunice sistematic reglementările lor naționale și alte informații privind taxele care au un impact asupra altor state membre. Ei insistă să fie trimise aceste informații și la Comisia Europeană, astfel încât aceasta să poată juca rolul de supraveghetor al competiției, așa cum s-a întâmplat în cazurile Starbucks și Fiat.

O mai mare protecție pentru denunțători

Denunțătorii ale căror dezvăluiri promovează interesul public ar trebui să fie mai bine protejați, se arată în text, subliniind că dezvăluirile ”Luxleaks” au fost făcute de jurnaliști de investigație pe baza unor informații primite de la fostul angajat ”Big Four” Antoine Deltour, care acum este în proces în Luxemburg.

Legături externe
 
Textele adoptate vor fi disponibile aici (25.11.2015)
 
Înregistrarea dezbaterii (24.10.2015)
 
Conferința de presă (24.10.2015)
 
Materiale audio-video
 
Alte comunicate de presă privind activitatea comisiei pentru decizii fiscale
 
Interviu cu raportorii
 
Analiză PE

Deschiderea pieței de plăți online pentru reducerea comisioanelor și a fraudelor

Citeşte mai departe...Prin votul de joi, deputații au susținut că actualizarea regulilor UE privind serviciile de plăți vor reduce costurile plății facturilor dându-le posibilitatea noilor jucători de pe piață să utilizeze instrumente mobile și online pentru a efectua plăți în numele unor clienți. Un alt obiect al acestor reguli, agreate informal de deputați și miniștrii UE în luna mai, este să securizeze și mai mult plățile online, stabilind reguli de protecție a datelor și de responsabilitate pentru toți furnizorii de servicii de plăți online. 

"Piața UE a serviciilor de plăți rămâne fragmentată și scumpă, costul ei fiind de 130 miliarde de euro sau peste 1% din PIB pe an. Economia UE nu își poate permite aceste costuri, dacă vrea să fie competitivă la nivel global”, a spus raportorul Antonio Tajani (PPE, IT), adăugând că ”noul cadru de reglementare va reduce costurile, va îmbunătăți siguranța plăților și va facilita apariția unor noi jucători, precum și a unor noi metode inovatoare de plată mobile și pe internet”.

Utilizarea unor terți furnizori pentru a reduce costurile plăților 

Cineva care utilizează un cont online pentru a efectua o plată va avea dreptul de a folosi software, echipamente și aplicații de plăți puse la dispoziție de o terță parte autorizată, precum și de a avea plata executată de către acest furnizor, în numele său. 

De exemplu, cei care fac plăți fără să aibă o carte de credit sau debit vor putea autoriza nou intrații actori de pe piață, cum ar fi SOFORT în Germania, Trustly în țările scandinave sau IDEAL în Olanda, să utilizeze datele lor bancare pentru a efectua plăți din conturile lor. 

Comisioanele pentru furnizorii de servicii de plăți nu trebuie să fie mai mari decât costurile lor directe. Vor fi interzise alte comisioane pentru utilizarea instrumentelor de plată, cum ar fi cardurile de debit și credit, ale căror comisioane de procesare ”interbancară” sunt deja reglementate. 

Siguranța plăților 

Banca la care un plătitor are contul poate refuza accesul unui furnizor terț de servicii la acest cont doar din motive de siguranță justificate și demonstrate obiectiv, care au fost raportate autorităților de supraveghere. Această prevedere ar trebui să prevină posibilitatea ca băncile să ”blocheze” piața pentru noi servicii de plăți.

Furnizorii terți de servicii de plăți, pe de altă parte, vor fi obligați să asigure o înregistrare sigură a utilizatorului și să reducă riscul de fraudă. De asemenea, ei vor fi obligați să se asigure că datele personale de plată ale utilizatorului trece prin canale sigure și că nu sunt transmise mai departe fără consimțământul utilizatorului.

În cazul în care este efectuată o plată neautorizată din contul său, deținătorul nu trebuie să piardă mai mult de 50 euro dacă instrumentul de plată a fost pierdut, furat sau utilizat greșit. Un furnizor de servicii care nu acționează pentru a preveni astfel de fraude după notificarea unei pierderi sau care nu cere metode puternice de autentificare a clientului atunci când este cazul ar putea fi considerat responsabil pentru pierderile clientului său și i s-ar putea cere să compenseze paguba financiară.

Ce urmează

Legea trebuie să fie acum aprobată oficial de statele membre UE pentru a putea intra în vigoare neîntârziat. 

 
Legături externe
 
Textele adoptate vor fi disponibile aici (08.10.2015)
 
Înregistrarea dezbaterii (07.10.2015)
 
Comunicat de presă după acordul cu Consiliul (05.05.2015)
 
Dosar de procedură legislativă


Newsletter

Facebook

Statistici

Vizitatori
295
Articole
3389
Număr afișări articole
6691491
Vizitatori

Statistici

Azi191
Ieri603
Saptamana2301
Luna14974
Total2564628

Currently are 108 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de activitatea primarului IULIAN BADESCU?

Da - 15.8%
Nu - 84.2%

Total votes: 2585
The voting for this poll has ended on: 28 Oct 2015 - 00:00

Conect

Parteneri

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.