Deschiderea unui cont într-un alt stat al Uniunii Europene

f_200_200_15658734_00_images_2012_economic_credit_banca.jpgȘtiați că dacă sunteți rezident legal într-o țară a UE, aveți dreptul să vă deschideți un „cont de plăți cu servicii de bază"?

Nicio bancă nu vă poate respinge cererea doar pe motiv că nu locuiți în țara în care banca își are sediul.  Acest drept nu se aplică altor tipuri de cont bancar, cum ar fi conturile de economii.

Situațiile în care băncile vă pot respinge cererea de deschidere a unui cont de plăți cu servicii de bază

Banca poate refuza să vă deschidă un cont dacă nu respectați normele UE privind spălarea de bani și finanțarea terorismului.

În unele țări din UE, vi se poate respinge cererea de deschidere a unui cont bancar cu servicii de bază dacă aveți deja un cont similar la o altă bancă din aceeași țară.

Dacă solicitați deschiderea unui cont de plăți cu servicii de bază în altă țară decât cea în care locuiți, vi se poate cere să demonstrați că aveți un interes real pentru a face acest lucru - de exemplu, locuiți într-o țară, dar lucrați în alta.

Caracteristicile unui cont cu servicii de bază

Cu ajutorul unui cont de plăți cu servicii de bază puteți efectua tranzacții standard de zi cu zi, cum ar fi:

  • depuneri
  • retrageri de numerar
  • primirea și efectuarea de plăți (de exemplu, debitări directe sau cumpărături cu cardul).

Odată cu deschiderea contului trebuie să primiți și un card de plăți cu care veți putea să retrageți numerar și să faceți cumpărături, on-line și în magazine.

În funcție de disponibilitate, banca ar trebui să vă ofere, de asemenea, acces la servicii bancare on-line asociate contului dvs. Ea nu este obligată însă să vă acorde o descoperire de cont sau o facilitate de credit.

În unele țări, băncile percep un comision anual, inclusiv pentru conturile de plăți cu servicii de bază. Comisionul ar trebui să se încadreze în limite rezonabile.

Schimbarea conturilor bancare

Puteți să vă transferați contul bancar la altă bancă din aceeași țară a UE. Noua bancă ar trebui să vă ajute. Dacă doriți să vă transferați contul la o altă bancă din aceeași țară, contactați viitoarea bancă și solicitați schimbarea și transferarea plăților recurente către noul cont.

Noua bancă se va asigura că fosta bancă transferă datele și anulează ordinele de plată programate. Noua bancă trebuie, de asemenea:

  • să informeze părțile terțe (de exemplu, angajatorul dvs., organismul de asigurări sociale la care sunteți afiliat, serviciile de utilități) în legătură cu schimbarea contului dvs.
  • să vă creeze noile ordine de plată programate
  • să accepte debitele directe relevante pentru noul cont.

Este posibil ca fosta bancă să perceapă un comision pentru închiderea contului.

Dacă acționează greșit sau cu întârziere (de exemplu, nu anulează la timp o plată), banca va trebui să vă ramburseze costurile pe care le suportați în consecință. În caz de probleme, puteți apela la un mecanism extrajudiciar de soluționare a litigiilor.

Teoretic nu există nicio cerinţă specifică, iar deschiderea unui cont este destul de simplă. Totuşi, nu este posibil să deschizi un cont în niciun Stat Membru fără să prezinţi un act de identitate valabil şi ţi se vor solicita următoarele documente:

– un act de identitate, carte de identitate sau paşaport

– o dovadă a adresei

– în unele cazuri, ţi se pot solicita detalii bancare de la banca din ţara de origine pentru a se putea asigura că potenţialul client nu este înregistrat ca rău platnic.

Argumente PRO

Ai putea beneficia de pe urma deschiderii unui cont în străinatate din unul din următoarele motive:
– beneficiezi de o dobândă mai mare pentru contul curent, dacă aceasta nu îţi este oferită în ţara ta
– obţii o dobândă mai bună pentru un împrumut

– îţi diversifici investiţiile şi astfel vei obţine un profit mai mare

– faci plasamente de capital sau plăţi (în special dacă moneda folosită diferă de cea din ţara ta)


Argumente contra

Trebuie să fii conştient de obstacolele posibile pentru a putea evita surprizele neplăcute:
– Bariera lingvistică nu numai că poate încetini relaţia ta cu banca, dar te va face să nu înţelegi contractul pe care îl vei semna.

– Distanţa fizică între tine şi bancă nu este un element care să ajute, cu toate că evoluţia internetului îmbunătăţeşte această situaţie. Contractul este reglementat de legea statului în care a fost emis; este de preferat să afli mai multe despre legislaţia naţională şi autorităţile de reglementare.

Trebuie luat în considerare faptul că unele state nu fac parte din zona Euro. Din acest motiv trebuie să dispuneti de fonduri care să acopere comisioanele de schimb şi riscul de schimb valutar.

Depozitul dumneavoastră este acoperit de o schemă contractuală recunoscută în mod oficial ca schemă de garantare a depozitelor. În caz de insolvență a instituției dumneavoastră de credit, conform Directivei Europene 2014/49/UE  depozitele vă vor fi rambursate până la un cuantum de 100 000 EURO. 

Centrul Europe Direct Ploiesti 

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Newsletter

  1. Comentarii
  2. Noutati
  3. Top Stiri

Facebook

Statistici

Vizitatori
640
Articole
3399
Număr afișări articole
6983436
Vizitatori

Statistici

Azi276
Ieri426
Saptamana2802
Luna12548
Total2629405

Currently are 147 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de primarul ADRIAN DOBRE?

Conect

Parteneri

f_145_145_15658734_00_images_parteneri_sindalimenta145.jpg

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.