Conflict de munca iminent la SGU

Citeşte mai departe...Sindicatul Liber Șansa, sindicat reprezentativ la nivelul S.C. Servicii de Gospodărie Urbana Ploiești S.R.L. a notificat pe data de 14.08.2017 angajatorul  susmenționat cu privire existenta premiselor declanșării unui conflict de munca.

Conflictul de munca urmează a se declanșa ca urmare a faptului ca managementul SC Servicii de Gospodărie Urbana S.R.L. nu a răspuns afirmativ următoarelor solicitări ale sindicatului reprezentativ Sindicatul Liber SANSA:


1. Stoparea practicilor de tergiversare a negocierilor la noul contract colectiv de munca soldate cu depășirea celor 60 de zile asumate de părți la începerea negocierilor si finalizarea negocierilor, in cel mai scurt timp posibil (ne aflam in situația in care nici protocolul semnat pe durata negocierilor nu mai are valabilitate)

2. Respectarea protocolului semnat si negociat in sensul acordării tichetelor de masa la valoarea stabilita prin acesta (12 lei / tichet pentru fiecare zi lucrata)

3. Retragerea intenției de reluare a negocierilor CCM (conducerea societății și-a exprimat intenția de a solicita o nouă comisie de negociere, tot ceea ce s-a negociat si acceptat de părți până acum fiind practic anulat), întrucât nu exista o baza legala la acest moment pentru o astfel de abordare si nu exista nici un fel de garanție că ceea ce s-a negociat până acum rămâne valabil.

4. Anularea Deciziilor CA prin care se solicită aprobări exprese pentru orice mărire salarială sau alte beneficii decizii nelegale și netemeinice care conduc la nerespectarea principilor prevăzute de legislație privind egalitatea părților la negocieri și invitarea Sindicatului Reprezentativ la toate ședințele CA si AGA in care se dezbat masuri privind situația economico-financiara ce afectează salariații.

5. Stabilirea unor membri în comisia de negociere din partea angajatorului care să aibă autoritate și capacitatea de a negocia în cunoștința de cauză şi de a lua decizii cu celeritate. De asemenea respectarea numărului de minim 6 membri în comisie conform deciziei inițiale de la declanșarea negocierilor. Reamintim refuzul CA de a desemna o a șaptea persoană pentru a respecta paritatea în cadrul comisiei de negociere şi refuzul informal de a desemna membri supleanți din partea Angajatorului, situație ce a condus la blocarea negocierilor.
6. Respectarea cerințelor privind Grile de Salarizare si Spor de vechime enunțate în cadrul negocierilor.

7. Respectarea principiilor privind „la munca egala remunerație egala” la nivelul patronatului Consiliul Local al Municipiului Ploiești prin aprobarea unor grile de salarizare la nivelul celor adoptate de Consiliul Local al Municipiului Ploiești pentru personalul angajat în cadrul structurilor sale.

8. Renunțarea la practicile de intimidare a reprezentanților salariaților și a persoanelor ce intenționează ce participe la acest conflict de munca, inclusiv prin amenințări de concediere sau de mutare a locului de munca.

9. Încetarea răzbunărilor pe criterii non profesionale ( ci de apartenenta la diverse grupuri de interese mai mult sau mai puțin legitime)

10. Respectarea prevederilor legale privind condițiile de munca (reducerea timpului de lucru în perioadele caniculare, acordarea echipamentelor individuale de protecție la nivelul si calitatea celor prevăzute de lege, refacerea analizelor de risc cu respectarea cerințelor de participare a reprezentanților salariaților, asigurarea parității în cadrul CSSM, revizuirea și transparentizarea normelor de lucru cu consultarea reprezentanților salariaților). Respectarea drepturilor salariaților  privind remunerația și virarea reținerilor în termene rezonabile, și nu așa cum se fac la acest moment după criterii aleatorii.

Având în vedere soluțiile propuse de noi în cadrul notificării sperăm ca în ultimul ceas factorii decidenți de la nivelul S.C. Servicii de Gospodărie Urbana Ploiești S.R.L. să se angajeze într-un dialog real și constructiv pentru stingerea acestei situații neplăcute în cel mai scurt timp posibil.

Totodată atragem atenția că orice acțiune spontana a angajaților în perioada următoare nu este și nu poate fi atribuită sindicatului atâta timp cât atitudinea managementului actual al societății a fost una de forță și nu de cooperare cu angajații nemulțumiți. La momentul declanșării unor acțiuni sindicale organizate vom notifica în consecință.

 Reamintim că în urma luptelor pentru preluarea conducerii societății angajații au fost privați de drepturi negociate, un nou acord colectiv de muncă nu a fost încheiat în termenul de 60 de zile de la declanșarea negocierilor și că până la data prezentei plata salariilor a fost întârziate din motive care nu ne-au fost comunicate până în prezent.

Sindicatul Liber SANSA este unic sindicat reprezentativ la S.C. Servicii de Gospodărie Urbana Ploiești S.R.L. conform deciziei instanței rămasă definitivă în luna mai a acestui an.

 

 

 

Președintele sindicatului Liber SANSA


Dr. Ing. Ionut Cristian IONESCU

 

In atentia primarului// Lucrari care creeaza disconfort in str. Timotei Cipariu

Citeşte mai departe...Am primit la redactie o reclamatie pentru domnul primar Adrian Dobre. I-o adresam si speram sa tina cont de ea, poate domnul care face reclamatia sa fie printre votantii sai si dupa cati a dezamagit prin lipsa sa de autoiritate si toleranta fata de directorul economic presedinte de sindicat care face ce vrea in primaria Ploiesti, sa increce sa rezolve o situatie semnalata.
Speranta moare ultima, dar ne consuma pe noi cetatenii incet, incet.
Buna ziua stimate domn Dobre ,

Va transmit atasat cateva poze cu "noua" strada Timotei Cipariu din Ploiesti ( langa rondul de la Caraiman ).
Asa se prezinta dupa ce societatea care a sapat pentru schimbarea retelei de apa a terminat lucrarea de mai bine de o luna !

Mentionez ca strada a fost asfaltata in urma cu aproximativ un an si jumatate .
Din cate se vede cei de la Apa Nova nu presteaza si serviciul de finalizare a lucrarilor 
Intrebarea este daca au primit si banii pentru finalizarea lucrarilor !

Cu stima
Andrei Mocanu
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Intrebarile noastre ar fi cine a efectuat lucrarile, cine a semnat pentru receptia lor finala si care este
valoarea pentru care s-au efectuat lucrarile?

Considerati aceste intrebari adresate in baza art. 8 alin 5 din Legea 544/2001, cu privire la liberul acces
la informatiile publice doamna Alina Istratescu. La cati bani primiti efortul e unul minor.

Astept raspunsul la adresa de mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Multumesc
Citeşte mai departe...Citeşte mai departe...Citeşte mai departe...

O aparati degeaba, Craciunoiu trebuie sa isi idea demisia, pentru ca intra in incompatibilitate

Citeşte mai departe...In urma articolului in care am cerut ca Nicoleta Craciunoiu, care este director in cadrul directiei Economice a primariei Ploiesti si, recent, a devenit si presedinte al sindicatului functionarilor publici din primarie, sa isi dea demisia din una dintre functii s-au facut valuri. Ca atare, am avut un repros…dar si foarte multe citiri. Reprosul se referea la faptul ca in textul art. 29 alin(3) din Legea 188/1999, se arata ca: “ În situaţia în care înalţii funcţionari publici sau funcţionarii publici de conducere sunt aleşi în organele de conducere ale organizaţiilor sindicale, aceştia au obligaţia ca în termen de 15 zile de la alegerea în organele de conducere ale organizaţiilor sindicale să opteze pentru una dintre cele două funcţii”. Astfel, aparatorii Nicoletei Craciunoiu si ea insasi au convingerea ca aceasta minunata creatie a naturii, aparatoare legii in Consiliul Local nu este in incompatibilitate. Doar ca, mai exista si alte legi sau recomandari europene care ii pot demonta rationamentele minunatei.

Legea nr. 161/2003 defineste in art. 70 notiunea de conflict de interese, prin aceasta intelegandu-se situatia in care persoana ce exercita o demnitate publica sau o functie publica are un interes personal de natură patrimoniala, care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor care îi revin potrivit Constitutiei si altor acte normative.

Citeste si :  DEMISIA//Nicoleta Craciunoiu are 15 zile la dispozitie sa aleaga una dintre functii, conform Legii 188/1999

Astfel in situatia in care o persoana ar detine in acelasi timp functia de director economic si functia de lider de sindicat ar intra sub incidenta textului de lege de mai sus. Este evident ca acea persoana este in conflict de interese atunci cand, in virtutea functiei publice pe care o ocupa ia o decizie sau participa la luarea unei decizii cu privire la care are un interes personal (si pe care il solicita ca si lider de sindicat).

Recomandarea 10/2000 a Comitetului de Ministri al Consiliului Europei include o defininite a conflictului de interese pentru functionarii publici în articolul 13: “Conflictul de interese apare atunci cand functionarul public are un interes personal care influenteaza sau pare sa influenteze indeplinirea atributiilor sale oficiale cu  impartialitate si obiectivitate. Interesele private ale functionarului public pot include un beneficiu pentru sine sau pentru familia sa, pentru rudele sale apropiate, pentru  prieteni, pentru persoane sau organizatii cu care functionarul public a avut relatii  politice sau de afaceri. Interesul personal se poate referi si la orice datorii pe care  functionarul public le are fata de persoanele enumerate mai sus”.

Prin urmare, Nicoleta Craciunoiu, ramanand si director al Directiei Economice si lider de sindicat va fi nevoita sa apere interesele banesti ale membrilor de sindicat si, surpriza, ale ei personale. In aceste conditii conflictul de interese este evident si daca e si daca nu e ordonator de credit aceasta doamna agatatoare de functii.

Poate nu realizeaza, dar prin ce am scris, tocmai i-am facut un bine, dar trebuie sa te duca …capul, pentru ca sa intelegi asta. DEMISIA…

Socoteala noua de la TCE nu o duce mai rau in cap?

Citeşte mai departe...Am vazut ca s-a aprobat in ultima sedinta de CL majorarea pretului abonamentelor pe mijloacele de transport. Sper ca am inteles bine si daca gresesc imi cer scuze anticipat. In primul rand, pretul pentru un bilet a ramas acelasi, adica 2 lei.
Un lucru bun este faptul ca s-a revenit la variantele de unu si doua trasee la abonament. Dar, la un calcul elementar pentru doua calatorii zilnice pe un singur traseu abonamentyul costa 85 de lei, iar cu bilete 88 lei. Inteleg ca un abonament fidelizeaza clientul si i se acorda o facilitate substantiala, astfel incurajand si alti calatori sa achizitioneze un abonament. In conditiile in care diferenta este de doar 3 lei care este smecheria? 
In ceea ce priveste abonamentul pe toate traseele si aici ar fi ceva de reclamat. Pretul nou pe toate traseele este de 122 de lei, comparativ cu 63 de lei cat era pana acum. Daca s-ar fi pastrat un tarif decent, atractiv si sub chelutiala necesara de transport zilnic, consecinta ar fi fost, in cazul achizitionarii abonamentelor pe toate traseele, ca s-ar fi evitat aglomeratia din statii creata de pesoanele care astepata un traseu anume, pentru care si-au achizitionat abonamentele.
Masurile luate nu sunt incurajatoare pentru cei care fraudeaza de regula mijloacele de transport, calatorind fara bilet sau abonament. Dimpotriva...
Daca astfel se doreste imbunatatirea flotei si recuperarea datoriilor pentru evitarea insolventei, gandirea pare a fi gresita, in opinia mea. Dar poate ma insel, cine stie?!
Orice s-ar spune, socoteala asta in care tii coada sus si tragi de pret desi tu mai ai un pic si mori nu e una benefica pentru TCE. Ea poate s-o ingroape mai rau. Daca pana acum cand era un pret cat de cat rezonabil la abonamentele pe toate traseele si nu se inghesuia nimeni sa circule corect, acum cand un abonament pe un traseu e cu 3 lei  mai putin decat costul dus intors pe zi de lucru pierderile e logic sa fie si mai mari.
Daca aceasta este strategia de redresare inseamna ca s-a intors lumea cu susul in jos. Sa nu spuna Nae Alecsandri ca va dezvolta serviciul de control pentru ca toata lumea sa circule corect, ca nu vreau sa rad prea mult deoarece situatia e tragica. Si nu doar pentru angajatii TCE ci si pentru noi cetatenii pentru ca autovehiculele beneficiaza de confortul de acum 30 de ani.
Recuperarea sumelor datorate catre ANAF si SPFL trebuie recuperate rapid, dar nju din tarifele astea marite care tin ploiestenii departe, ci din bugetul local pentru serviciile oferite si carorora nu li s-a platit TVA-ul de catre Consiliul Local. Cine se opune ar trebui tras la raspundere...

In atentia DNA// Proiectul care a vizat recuperarea a 3 milioane de euro de catre Veolia a fost votat de patru ori. UAP cere anularea lui in instanta

Citeşte mai departe...Am lasat sa treaca Sarbatorile de Craciun ca sa ma exprim in legatura cu modul defectuos, ca sa scriu elegant, in care s-a desfasurat votarea punctului 19, de pe ordinea de zi a sedintei de Consiliu Local din 21 decembrie 2016. Pentru cei care nu stiu, este vorba despre Proiectul de HCL privind aprobarea recuperarii diferentelor inregistrate datorita modificarii pretului combustibilului pe perioada noiembrie 2012- decembrie 2015.

Revolta de moment a trecut si am stat cateva zile sa ma gandesc la ceea ce s-a intamplat in legatura cu acest proiect. Inainte de toate trebuie sa va spun ca presedintele de sedinta, George Botez, ales pentru a treia oara, consecutiv, pentru inca trei luni in aceasta functie, a anuntat audienta ca exista doua cereri de luare de cuvant. Una era a delegatiei condusa de Mihai Dogaru, directorul SC Veolia Energie Prahova SRL si alta a Uniunii Asociatiilor de Proprietari Prahova, reprezentata de mine, adica Eugen Cristescu. Intamplator sau nu, Dogaru a vorbit dupa mine, adica presedintele de sedinta a gasit de cuviinta ca intai sa imi ceara mie sa contest o cerere ce urma sa fie facuta …dupa ce am luat cuvantul. Ca la noi la nimeni…

Am luat cuvantul si am cerut sa se respecte legea transparentei decizionale si sa se retraga de pe ordinea de zi proiectul de HCL, pentru ca UAP a depus o cerere de dezbatere publica cu nr. 21546/28.10.2016 si plangerea prealabila pentru ca nu s-a organizat dezbaterea publica cu nr. 25.462/19.12.2016. Cu toate acestea, executivul ploiestean nu a dorit sa rspecte art. 7 alin (9) din Legea 52./2003, cu privire la transparenta decizionala.

De remarcat pozitia ferma a consilierului PSD, Robert Vascan, care a spus ca nu mai voteaza daca proiectele nu ii vor fi aduse la cunostinta cu 5 zile inainte, conform legii.

Chiar daca apeciem pozitia lui Vascan, ii aducem la cunostinta ca legea vorbeste despre 30 de zile, nu 5:

Art. 7

  (1) În cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administraţiei publice are obligaţia sã publice un anunţ referitor la aceastã acţiune în site-ul propriu, sã-l afişeze la sediul propriu, într-un spaţiu accesibil publicului, şi sã-l transmitã cãtre mass-media centralã sau localã, dupã caz. Autoritatea administraţiei publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informaţii.

  (2) Anunţul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunoştinţa publicului, în condiţiile alin. (1), cu cel puţin 30 de zile lucrãtoare înainte de supunerea spre avizare de cãtre autoritãţile publice. Anunţul va cuprinde: data afişãrii, o notã de fundamentare, o expunere de motive, un referat de aprobare privind necesitatea adoptãrii actului normativ propus, un studiu de impact şi/sau de fezabilitate, dupã caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum şi termenul-limitã, locul şi modalitatea în care cei interesaţi pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ.

Revoltator a fost modul in care s-a votat, adica presedintele de sedinta, George Botez a supus la vot de patru ori acest proiect, care initial stransese 11 voturi “pentru”, insuficiente pentru ca proiectul sa fie aprobat. De-abia a patra oara, cand a ajuns la 15 voturi “pentru” si s-a asigurat numarul necesar, Botez a oprit votarea.

Vreau sa cred ca functionarii publici din Departamentul Juridic- Contencios vor consemna in procesul verbal de sedinta faptul ca la acest proiect s-a votat de patru ori, altfel o sa facem plangere penala pentru fals in inscrisuri. Vom urmari acest aspect si speram ca si Directia Nationala Anticoruptie sa o faca, pentru a nu se creea un precedent periculos!

Aducem la cunostinta consilierilor locali si primarului, ca Uniunea Asociatiilor de Proprietari a depus astazi, 27.12.2016, cerere de chemare in judecata pentru anularea acestei HCL prin care Veolia ar urma sa primeasca 3 milioane de euro pentru ca dumnealor considera ca aceasta suma este pierdere…

De data aceasta, Nicoleta Craciunoiu, in raportul de specialitate mentioneaza, pe buna dreptate: prevederile art. I pct.8) din OUG 69/2011:"prevederile induse de prestarea serviciilor publice de productie, transport, distributie si furnizare a energiei termice pentru populatie in sistem centralizat inregistrate de operatorii economici din subordinea administratiei publice locale, pot fi acoperite din bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale", ori in situatia prezenta nu este vorba despre un operator din subordinea administratiei publice locale, ci unul privat, iar legiuitorul nu stabileste imperativ acoperirea pierderilor.

P.S. Pentru cei care nu inteleg obligativitatea organziarii dezbaterii publice, iata ce spune art. 7, alin (9) din Leghea 52/2003:

  (9) Autoritatea publicã în cauzã este obligatã sã decidã organizarea unei întâlniri în care sã se dezbatã public proiectul de act normativ, dacã acest lucru a fost cerut în scris de cãtre o asociaţie legal constituitã sau de cãtre o altã autoritate publicã.

Mai treceti si pe la Dambu, domn' primar, daca nu e un efort prea mare

Citeşte mai departe...Pe adresa de mail a redactiei incomodph.ro, am primit recent un punct de vedere al unei persoane care s-a saturat sa vada cum paraul Dambu este o eterna problema pentru locuitorii din zona. Chiar daca este asa, niciun primar de pana acum nu a fost in stare sa rezolve aceasta ecuatie. Cel de acum, respectiv d-ul Adrian Dobre, este solicitat si el sa rezvolve aceasta problema desi sperantele sunt limitate. Va redam mai jos epistola primita si, desi nici noi nu mai avem vreo speranta la d-ul primar dupa indolenta manifestata fata de conflictul de interese in care se afla directorul Economic din primaria condusa de el, tragem nadejde ca mai exista o minima decenta, totusi. Sa nu uite domnul primar ca exista fonduri europene pentru rezolvarea acestei situatii. Sa intrebe pe cineva care stie, daca habar nu are!

Citeste si: DEMISIA/ Daca, prin absurd, scapa de incompatibilitate, Craciunoiu intra in conflict de interese. E penal
 Iata ce ne-a scris cititorarea noastra:
Buna ziua,

Există un pericol permanent pentru locuitorii de pe strada Poieniţei, Ploiesti, în ceea ce priveşte faptul că autorităţile nu  acordă atenţie acestei zone şi nu întreţin şi  curaţă albia  pârâului Dâmbu şi in perioadele cu ploi abundente debitul pârâului este obturat de vegetaţia din albie. 

Această situaţie se repeată an de an pentru faptul că albia pârâului Dâmbu NU este şi NU a fost curaţată şi decolmatată, iar  nivelul depunerilor pe albie creşte permanent. 

Zona Gării de Nord aparţine circumscripţiei electorale 31 Prahova, colegiul uninominal 12, de care nu se interesează nici deputatul şi nici senatorul de Prahova, iar autorităţile locale paseaza rezolvarea acestei probleme între Municipalitate, Judeţ şi Ministerul Mediului şi Apelor.

Anexez imagini cu situaţia existentă în zona podului de pe strada Dragalina – strada Valeni, în speranţa că se va găsi o autoritate care rezolvă această problemă apăsătoare şi gravă cu care ne confruntăm.  

Rodica B

Citeşte mai departe...Citeşte mai departe...Citeşte mai departe...

Gata, ajunge! ADOR a depus o petitie in care cere retragerea dreptul de viza CFPP al Nicoletei Craciunoiu pentru ca nu e temeinica delegarea primita

Citeşte mai departe...Am facut-o si p-asta, pentru ca nu mai rezistam la atata nesimtire care se ascunde in spatele unor refuzuri la viza Control Financiar Preventiv Propriu. Nu se mai poate sa asistam la refuzuri protejate de lege, lipsa solutiilor si blocajul pe care l-a creat aceasta doamna Nicoleta Craciunoiu cu de sine putere. Am depus astazi, la registratura primariei o adresa din partea Aliantei pentru Drepturile Omului din Romania, prin care solicitam retragerea dreptului de viza CFPP deoarce nu se respecta legislatia, respectiv se incalca prevederile art.11 din OG 119/1999, privind controlul financiar preventiv.

Un motiv intemeiat pentru intrarea in legalitate si retragerea vizei CFPP doamnei Craciunoiu Nicoleta, este acela ca domnia sa, ca director economic al Directiei Economice a primariei Ploiesti are mai multe atributii care ii revin in aceasta calitate, dupa cum reiese din HCL 129/2007, cea mai importanta fiind cea prevazuta la pct. 7, respectiv:

“7. Asigurã si rãspunde de respectarea legalitãtii privind întocmirea si valorificarea tuturor documentelor financiar contabile prezentate spre aprobare ordonatorului principal de credite”.

Asadar, avand in vedere aceste atributii ele se bat cap in cap cu prevederile art. 11, din OG 119/1999, care se refera la separarea atributiilor. Astfel, Nicoleta Craciunoiu nu se poate verifica pe ea insasi si sa isi refuze la plata un lucru care ii revine ca atributie sa-l efectueze.

Iata ce spune art. 11, din OG 119/1999:

“Separarea atribuţiilor

Art. 11

Persoana care exercită controlul financiar preventiv propriu nu trebuie să fie implicata, prin sarcinile de serviciu, în efectuarea operaţiunii supuse controlului financiar preventiv propriu.”.

Un alt motiv care ne-a intrigat de cand a inceput acest blocaj creat de refuzurile la viza CFPP ale Nicoletei Craciunoiu a fost faptul ca aceasta nu a justificat conform prevederilor OMFP 1139/2015, pentru completarea OMFP 923/2014 Anexa 1, intentia de refuz la plata. Sau, cel putin, nimeni nu a vazut ca refuzurile sale sa arate ca in textul de mai jos.

Va invit sa citi adresa depusa astazi la registratura primariei, in atentia Consiliului Local, a primarului si a viceprimarilor, de la care astept sa dea dovada de responsabilitate si sa rezolve aceasta problema, pentru ca este inadmisibil ce se intampla. Am convingerea ca argumentele pe care le-am invocat sunt solide, mai ales ca m-am consultat cu mai multi avocati, si dreptul de viza CFPP al Nicoletei Craciunoiu va trebui sa i se retraga.
Am aflat ca, intrev timp, Cezar Stoichiciu, directorul CSM Ploiesti a retras echipa de handbal din competitii invocand lipsa banilor pentru participarea la competitie. A ales cea mai usoara varianta, una in care renunta, in loc sa lupte asa cum au facut cele 8 fete in meciul cu echipa feroeza, desi nu mai aveau sperante. Cu atat mai mult se impune retragerea dreptului la viza CFPP, vazand consecintele refuzurilor sistematice ale Nicoletei Craciunoiu. In egala masura se impune demisia din functia de director al CSM Ploiesti a lui Cezar Stoichiciu, pentru partea lui de vina. Sa plateasca Nicoleta Craciunoiu amenzile pentru neparticipare...

OMFP 1139/2015, pentru completarea OMFP 923/2014

Anexa 1

               INTENŢIE DE REFUZ DE VIZĂ

  Ministerul Finanţelor Publice

  Direcţia generală de control financiar preventiv

  Controlor delegat..........

  Nr. ......../.......................

 

       Domnului/Doamnei .........................................

          (numele şi funcţia ordonatorului de credite)

             (denumirea entităţii publice)

  În conformitate cu prevederile art. 13 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aduc la cunoştinţă intenţia de refuz de viză de control financiar preventiv delegat pentru suma de ............ lei,

  la ........./(datele de identificare a operaţiunii prezentate la viză: denumirea operaţiunii; nr./dată; compartimentul emitent).......................................,

  deoarece nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru a fi efectuată,

după cum urmează: ....................................................................................................................................................................

  (Se vor preciza actele normative şi condiţiile prevăzute de acestea care se consideră a fi nerespectate dacă s-ar efectua operaţiunea).

  Dacă apreciaţi că operaţiunea îndeplineşte condiţiile de legalitate, regularitate şi, după caz, de încadrare în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi/sau de angajament, vă rog să îmi transmiteţi, în scris, argumentele dumneavoastră în cel mai scurt timp posibil.

  Precizez că pentru intervalul de timp de la data comunicării prezentului document şi până la înregistrarea punctului dumneavoastră de vedere perioada de verificare a operaţiunii se suspendă, conform art. 14 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

                 Controlor delegat,

             ..................................


Citeşte mai departe...Citeşte mai departe...

DEMISIA/ Daca, prin absurd, scapa de incompatibilitate, Craciunoiu intra in conflict de interese. E penal

Citeşte mai departe...Nicoleta Craciunoiu este demult un caz in primaria Ploiesti. Este asa pentru ca i s-a permis, pentru ca nimeni din cei care conduc primaria nu au avut curajul sa apere interesele ploiestenilor in detrimentul derapajelor …economico-legale ale individei. Iar aceasta minunata creatie isi permite sa interpreteze legile dupa bunul plac, profitand de “frica” pe care le-o inspira superiorilor ei, din considerente stiute numai de ei.

Vad ca se trece cu usurinta pentru faptul ca destinele unor copii care practica diverse sporturi de echipa in cadrul CSM Ploiesti pot fi daca nu au fost  deja frante, pentru ca individa interpreteaza legea sportului dupa urechea ei. Echipa de handbal feminin care participa in Cupa EHF a disparut fara urme tot din cauza interpretarilor ei economico-legislative. Care vom vedea daca vor fi reale, in urma celor 62 de procese pe care primaria le are cu sportivii. Ghici cine vom cere sa plateasca pagubele daca vor castiga soportivii? Se pare ca vrea sa intocmeasca Regulamentul CSM, al activitatilor spiortive, dar asta e alta discutie.

Mai e la rand TCE, care se duce in cap, cu buna stiinta pentru ca nu gaseste de cuviinta sa inteleaga ca nu poti sa ceri cuiva sa plateasca paguba daca tu ai cerut un servicfiu si nu plateste TVA-ul pentru acel serviciu cerut tot de tine, ci il lasi in sarcina TCE, care nu l-a incasat ca sa il plateasca. Nicoleta Craciunoiu, aici cu ce masura ai judecat minuanta creatie a naturii?

Am expus numai trei dintre cele mai grave motive pentru care incapatanarea distinsei ar trebui eliminata din primarie.  Acum spun de doua zile despre incompatibilitatea in care se afla dup ace, pe data de 7 iulie 2017 a reusit sa iasa presedinte de sindicat, fiind singura candidata. Ar fi fost interesant sa iasa pe locul doi, de multe ori fiind in conflict cu ea insasi.

Asadar, deja s-a creat o discutie despre starea de incompatibilitate in care (nu) s-ar afla, pentru ca, vezi Doamne, nu ar fi ordonator de credit, care conform legii 215/2001, trebuie sa fie primarul. Dar acesta, asumat cum il stim, a delegat atributiile catre city managerul Teodora Marin. Faptul ca primarul Adrian Dobre nu ia atitudine, nu isi exprima public o parere, nu ii pune public in vedere Nicoletei Craciunoiu sa isi lamureasca situatia cu privire la incompatibilitate, imi ridica mari semne de intrebare fata de cat de incomoda si nedorita este individa pentru primar. In conditiile in care el trebuie sa fie primul care sa ia atitudine, nu eu.

Citeste si: O aparati degeaba, Craciunoiu trebuie sa isi idea demisia, pentru ca intra in incompatibilitate

Daca minunata creatie a naturii nu pricepe ca se afla in incompatibilitate, fiind director al Directiei Economice ( teoretic si practice reprezentantul angajatorului) si presedinte de sindicat in acelasi timp, chiar daca nu este ordionator de credit, dar incalcand alte prevederi legate de …conflictul de interese( art. 70 din Legea 161/2003 si Recomandarea 10/2000 a Comitetului de Ministri al Consiliului Europei, articolul 13).

Daca cele de mai sus nu sunt concludente ii mai fac un bine si o atentionez, in loc sa imi vad de treaba sis a scapam dupa aia legal de ea, ca incalca si prevederile art. 301 alin(1) din Noul Cod Penal:

CAPITOLUL II

Infracţiuni de serviciu

Art. 301

Conflictul de interese

(1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţul său, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.

Craciunoiu, in calitatea sa de presedinte de sindicat se duce si negociaza pentru ea si pentru alte peste 300 de persoane cu care are raporturi de munca, un contract colectiv, o marire de salariu sau diferite beneficii materiale  arata un conflict de interese cu calitatea de director al Directie Economice din cadrul primariei Ploiesti, ca si reprezentant al angajatorului, fiind in aparatul primarului.

Nu stiu de cate argumente mai are nevoie Nicoleta Craciunoiu, aceasta minunata creatie a naturii, ca sa inteleaga ca e in incompatibilitate si conflict de interese sau doar in conflict de interese, daca tot se amangeste ca nu e incompatibila.

Stiu ca e nevoie de responsabilitate ca sa iti asumi ceva in viata, nu sa te agati cu disperare de functii, dar astept, chiar si in ceasul al doisprezecelea, sa vad din partea Nicoletei Craciunoiu ca se decide cu ce functie vrea sa ramana si sa nu traiasca cu impresia ca poate face ce vrea, indiferent cine ar fi in spatele ei. Sunt destule exemple in istorie de oameni care au crezut ca sunt Dumnezeu, pentru ca aveau niste functii si niste relatii, dar mai devreme sau mai tarziu, relatiile au disparut si functiile dupa ele.

Daca pana acum nu am vazut nicio pozitie publica a primarului Adrian Dobre, nu ma astept sa aiba una de acum incolo. Sunt nevoit sa lupt eu in locul lui pentru ca Nicoleta Craciunoiu sa inteleaga ca nimeni nu e mai presus de lege, nici macar ea.

Avem primar? Intreb pentru un prieten…

P.S. Priviti mai jos de unde face parte minunata creatie a naturii , adica pe cine reprezinta, prin prisma functiei  de director al Directiei Economice din cadrul primariei atunci cand negociaza ca lider de sindicat. Pozele de mai jos reprezinta printuri din HCL 129/2007 si HCL 187/2013.
Citeşte mai departe...Citeşte mai departe...Citeşte mai departe...Citeşte mai departe...

Povestea refuzurilor la viza CFPP si consecintele lor asupra ploiestenilor. Nicoleta Craciunoiu, “multumim”!

Citeşte mai departe...Intr-una dintre emisiunile Momentul Adevarului, pe care le moderez la VPTV, marti, miercuri si joi, de la orele 20.30, am sustinut ca omul care a blocat primaria Ploiesti, respectiv Nicoleta Craciunoiu, directorul Directiei Economice beneficiaza, cu incalcarea prevederilor legale, de dreptul de viza de Control Finciar Preventiv Propriu(CFPP).

Pentru cei care nu isi aduc aminte, Craciunoiu, dupa un litigiu de munca cu primaria, castigat, a revenit pe functie, in luna octombrie 2015.

Astfel, pe data de 14.10.2015 revine pe functie, iar pe 15.10.2015, la o zi, a facut un referat viceprimarului cu atributii de primar de atunci(vezi facsimil), Iulian Teodorescu, poate cel mai slab dintre toti primarii, in care a cerut, cu tupeu nemarginit, sa se modifice lista persoanelor si inlocuitorii lor de drept care acorda viza de CFPP. De ce? Pentru ca deh, a venit Craciunoiu la munca si …i se cuvine, pare-se viza de CFPP. Ori poate i se cuvine un spor deloc de neglijat, care ii este atribuit prin :

Citeşte mai departe...Art. 9.

 (7) Prin decizie interna a conducătorului entitatii publice, persoanele desemnate să efectueze controlul financiar preventiv propriu pot beneficia de un spor pentru complexitatea muncii de până la 25% aplicat la salariul de baza brut lunar.

Prin urmare, la o zi dupa ce a fost repusa pe functie, Craciunoiu a trecut la treaba si a dat primul refuz la viza CFPP. Adica la plata catre SC Coral Impex SRL a serviciilor de Dezinsectie, Deratizare si Dezinfectie pe motiv ca HCL 245/2015, prin care s-a prelungit prin act additional contractul de delegare de gestiune a serviciului DDD nu ar fi valabila. Asta in conditiile in care prefectul nu a dispus anularea HCL respectiva. A vazut ca acest argument nu e viabil si a trecut la alte argumente, adica s-ar fi depasit valoarea estimata a contractului prin actul aditional. La fel de fals ca si primul argument, pentru ca valoarea estimata a stat la baza atribuirii contractului in anul 2010, iar daca valoarea estimata ar fi fost depasita, contractul nu ar mai fi fost atribuit.

Consecinta: Indiferent de argumentele folosite de Nicoleta Craciunoiu, pentru a refuza viza CFPP, cert este ca primaria nu a platit un milion de lei noi si, de anul trecut din octombrie sanatatea ploiestenilor a fost pusa in pericol de aceasta doamna Craciunoiu, pentru ca tantarii si sobolanii, adevarate focare de infectie, s-au inmultit in voie.

CSM Ploiesti si PFA-urile sportivilor si antrenorilor

A doua problema pe care a creat-o Craciunoiu, prin alt refuz la viza CFPP, a fost neacordarea sumei de doua milioane de lei noi catre clublul CSM Ploiesti, din luna aprilie, lasand 200 de oameni fara salariu timp de aproape patru luni la aceasta data. Ca sa nu mai spunem ca a pus in pericol participarea echipei de handbal feminin in competitiile interne si internationale. Pe langa cei circa 200 de salariati, suma de doua milioane de lei trebuia sa acopere si datoriile catre furnizorii de servicii acordate CSM Ploiesti.

Argumentul principal al acestui refuz a fost acela ca salariile nu se pot acorda prin contractele incheiate cu PFA-urile sportivilor si antrenorilor pentru ca, vezi Doamne, . Ceea ce nu intelege Craciunoiu este ca avizele pentru PFA-urile sportivilor si antrenorilor au fost acordate de …Primaria Ploiesti, adica de colegi de-a domniei sale. Ii trage cineva la raspundere pe acestia pentru ca au acordat documente “false” in opinia Nicoletei Craciunoiu? Desi intrunesc 4 criterii din 7 asa cum precede Codul Fiscal, pentru Nicoleta Craciunoiu, in interpretarea ei, PFA-urile nu sunt valabile. Daca executivul primariei accepta aceasta justificare, atunci sa traga la raspundere pe cei care au avizat PFA-urile…

Un alt argument folosit de Craciunoiu este ca veniturile sportivilor sunt foarte mari si nu se pot acorda mii de euro din bani publici. Se prea poate, dar unde era aceasta femeie cand se semnau contractele si se acodau sumele acelea mari, ca sa le conteste? Cu siguranta in biroul sau.

Consecinta: circa 200 de persoane nu si-au primit veniturile pentru munca prestata pe niste suspiciuni, iar angajatii primariei care au considerat ca PFA-urile sunt valabile ar trebui sa raspunda in fata legii daca ce spune Craciunoiu este valabil.

Petrolul si evaluarea marcii

In cadrul sedintei extraordinare de vineri 19.08.2016, primarul Adrian Dobre a initiat un proiect de HCL care viza atribuirea marcii FC Petrolul Ploiesti catre Asociatia Petrolul 52 pe o perioada de…un an. Desi intial a primit aviz de legalitate de la Directia Juridica, cand a ajuns sa fie dezbatul de cei 17 consilieri locali prezenti, disparusera documentele care atestau legalitatea proiectului. De data aceasta, responsabila de greseala care ar trebui cercetata disciplinar, se face vinovata Georgiana Popa, director departament Juridic. Aceasta s-a pliat pe raportul de specialitate al nelipsitei din problemele Ploiestiului, Nicoleta Craciunoiu in care apreciaza ca “ este necesara o evaluare realizata de un specialist, pentru a nu crea suspiciuni de legalitate privind prejudicierea bugetului local”. Adica, dupa mintea dnei Craciunoiu, prejudicierea bugetului local trebuie sa fie clara, nu cu cuspiciuni... Vai de noi, cu functionari ca Nicoleta Craciunoiu…Din fericire, refuzul acestor doua femei a fost in favoarea suporterilor Petrolului, pentru ca proiectul de HCL viza acordarea marcii catre Asociatia Petrolul 52 pe o perioada de un an, fara titlu gratuit.

In incercarea de a rezolva situatia, primarul Adrian Dobre a cerut ca sambata 20 august sa se organizeze o sedinta de indata a Consiliului Local, care nu a condus nicaieri, decat la alte animozitati intre suporteri si consilierii locali.

Consecinta: Rezultatul a fost identic, mai ales ca de data aceasta a fost un numar si mai mic de consilieri, adica proiectul nu a trecut si bine ca s-a intamplat asa, pentru a face o constructie sanatoasa in viitorul apropiat. Solutia pe care am propus-o suporterilor este cea de la Cluj si astept raspuns ca sa putem demara ce avem de facut.

Iata ce trebuie sa faca primarul Adrian Dobre, din punct de vedere legal, pentru a starpi raul din radacina…

Newsletter

  1. Comentarii
  2. Noutati
  3. Top Stiri

Facebook

Statistici

Vizitatori
741
Articole
3412
Număr afișări articole
7135360
Vizitatori

Statistici

Azi259
Ieri627
Saptamana2921
Luna11345
Total2662459

Currently are 118 guests and no members online

Sondaj

Sunteti multumit de primarul ADRIAN DOBRE?

Conect

Parteneri

Telefoane utile

Apel unic de urgenta
112
CJ Prahova
0244/597171
IPJ Prahova
0244/595.340
Garda de mediu
0244/544.495
Ag. Ptr. Protectia Mediului
0244 / 544.134
Telefonul primarului
0800.800.884
Protectia consumatorului
0244/ 576.436
Prefectura Prahova
0244/ 51.45.45
Electrica
0244/ 929; 0244/ 405.701
Distrigaz
0244.597.786
Apa Nova
0244.407.600
Anticorupţie
0800.806.806

Autentificare

Copyright © 2017 INCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.